Einde werkweek

18 november 2022 - Mwanza, Tanzania

Vandaag weer vroeg op, heerlijk ontbijt met zelfgemaakt brood gebakken  door Anja en Michiel [broodmachine aanwezig], daarna begeven we ons weer naar het operatie kamers. Een heel [divers] operatie programma ligt voor ons klaar. Er wordt weer op 2 kamers tegelijk geopereerd. Op de trauma kamer opereren de oude maten Erik en Sjoerd. Aldaar wordt een bovenbeensbreuk behandeld, gebruik makend van de extensie-tafel en röntgenapparaat, beiden overgenomen van het failliete Slotervaart ziekenhuis. Zo komt alles weer goed van pas. Willem opereert met resident chirurgie Adolf en co-assistent Lisa [Radboud ziekenhuis] enkele algemeen chirurgische casus. Om 15.00 uur einde programma en kunnen we ons opmaken voor het weekend in Mwanza. Met z'n zevenen in de 4x4 auto van Erik naar Mwanza vertrokken, op weg naar hotel Ryans Bay. De overtocht ging prima, wel weer een hele ervaring tussen alle Tanzanianen. In de haven kan na zo'n overtocht in het restaurant gegeten en gedronken worden. De samenkomst vanavond is besloten en zal dus niet in deze blog verhaald worden. Prettig weekend gewenst!

IMG_0015IMG_5502IMG_5513IMG_5516

1. Paulien Brethouwer:
    18 november 2022
    Zo leuk om al deze verhalen te lezen, ook een feest van herkenning😃
    En Sjoerd, je straalt gewoon op de foto’s, mooi om te zien. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen straks. Heel veel succes en zeker ook ook plezier nog daar!!!
  2. Ellen:
    20 november 2022
    Dank voor je reactie Leuk hier
    En wat wonen ze mooi
    Erik en Jiska gelukkige mensen
  3. Lepoutre Ans:
    Mooi beknopt OK-verslagje!
    Ik wens jullie een welverdiend fijn weekend samen !
  4. Suzanne:
    19 november 2022
    Zo te lezen en te zien ben je daar als een vis in het water, Sjoerd! Erg leuk om te lezen en zo een beetje mee te genieten, al is het moeten bijkomen na zulke dagen met misère ook heel herkenbaar helaas. Dat is Afrika. Geniet van een welverdiend weekend en van de nog komende werkweek! Groeten aan allemaal!
  5. Susan:
    19 november 2022
    Heerlijk meegenieten. Na gedane arbeid is het goed rusten dus veel plezier in Mwanza.