Aardbeving

17 november 2022 - Sengerema, Tanzania

Vanochtend om 05.45 opgeschrikt door een scheurend en donderend geluid, het leek of de zeecontainer naast ons huis werd open gebroken. Bij inspectie in ondergoed en op blote voeten bleek dit niet het geval. Anja gaf Sjoerd de schuld van de geluidsoverlast. Na 26 jaar trauma-zuster te zijn geweest krijgt Sjoerd van alles de schuld. Later bleek dat het in onderhavige geval het om een aardbeving te gaan zijn. Erik was werkzaam in St. Claire Hospital, zodat we het rijk voor ons alleen hadden. Willem deed een totale thyreoidectomie [verwijderen schildklier] bij een patiente die niet helemaal euthyreoot bleek te zijn [normale functie], maar hyperthyreoot [overfunctie]. Een aardige klus, maar gelukt, mede dankzij Anja! In de andere operatiekamer heeft Sjoerd een enkelbreuk gecorrigeerd bij een patiente van 150 kg, ook een uitdaging. Als toetje een onderbeen amputatie, ouderwets met een Gigli-zaag, alsof de tijd is terug gezet. Na gedane zaken worden we iedere middag getrakteerd op heerlijkheden uit de Tanzaniaanse keuken, buitengewoon aardig.

IMG_5464IMG_5458e5f66d0f-15a0-4ebe-bfd5-efa1c6bdc4ed9639ae3d-e784-4a38-8e4d-602afba34e6eIMG_5481IMG_5479

1. Fleur Smit:
    17 november 2022
    Indrukwekkende verhalen om te lezen! Succes daar met de drukke poli's, overvolle programma's en hevige pathologie!
  2. Ingrid willems:
    18 november 2022
    Ziet er heftig uit allemaal! Mooi werk en geeft waarschijnlijk veel voldoening er te kunnen helpen.
  3. Lilian:
    18 november 2022
    Al jullie blogs heb ik in 1 keer gelezen. Wat een indrukwekkende maar ook heftige job! Prachtig hoe jullie kunnen helpen.

Voor Willem een dikke knuffel van Sophia en Rosa, je wordt gemist in de straat!
  4. Carla:
    18 november 2022
    Altijd super leuk om deze verhalen te lezen.
    Succes met z'n allen
  5. Ineke Mensink:
    18 november 2022
    Wat blijven jullie toch dankbaar werk leveren. Trost op jullie👍🙏
  6. Marjo vd Boom:
    18 november 2022
    Ik ben trots op je, zus!
    Keep up the good work.
  7. Susan:
    19 november 2022
    Tijdens het vrijdagmiddag-rondje hebben we genoten van de mooie foto’s. Geweldig om jullie daar samen aan het werk te zien. Toppers! 💪🏻
  8. Mayke Dijkman:
    20 november 2022
    Fijn dat er ook goed voor jullie gezorgd wordt door lekker eten. En voor het thuis gevoel op een tafelkleedje met tulpen. Eet smakelijk.