Afscheid van Sengerema

27 november 2022 - Sengerema, Tanzania

Vandaag [23/11/22] alweer de laatste dag, de tijd is gevlogen. Er stonden geen geplande operaties op het programma, om 8 uur gestart met uitgebreide visite over de diverse afdelingen. Onze post-operatieve patiënten maakten het goed. Zij en hun familie bedankten ons uitgebreid en toonden hun grote dankbaarheid in gezichtsuitdrukking en in gebaar. Aansluitend afscheid genomen van de medewerkers op het operatie-kamer complex. Het zijn allemaal erg hartelijke mensen en hebben nadrukkelijk aan ons gevraagd om volgend jaar terug te komen. Ook hebben we afscheid genomen van onze huishoudsters Anastasia en Vivian, zo ook van de tuinman Anthony. Ze hebben ons alle dagen zeer goed verzorgd, met verse producten van de markt. Zelf hebben we deze dag de markt bezocht. We zijn onder andere bij het schoenmaker winkeltje geweest van een oude bekende patiënt van onze collega Ton van Engelenburg, ontroerend! Op de markt enkele zaken voor thuis gekocht, onder andere Tanzaniaanse kleden. Na de koffers te hebben gepakt zijn we met 2 auto’s naar Mwanza gereden (Ryan’s Bay). In de avond een gezellig afscheidsdiner genoten en Sjoerd alvast overladen met cadeaus vanwege zijn verjaardag de volgende dag.

IMG_5665

IMG_5664IMG_5662644256bc-9098-478c-bbe0-e74e4bf94dd1IMG_5700IMG_5705IMG_5712

1. Leo Traas:
    27 november 2022
    Mooi om te volgen, dat hoofddeksel staat je goed. Goede reis terug