Begin van de werkweek

14 november 2022 - Sengerema, Tanzania

Gastblog van Anja

In Sengerema wordt je gewekt bij het opgaan van de zon door een koor van vogels. De een kwettert/zingt nog harder dan de ander, icm een kop koffie op het terras een prima begin van de dag

Traditiegetrouw gaan we maandagochtend naar de overdracht om voorgesteld te worden zodat iedereen weet wie we zijn. De overdracht werd overstemd door de generator die aanging omdat de stroom uitviel maar niemand, behalve wij, scheen daar last van te hebben.

Maandag is ook de dag dat er poli wordt gedraaid om patiënten te screenen die de komende weken op het ok-programma kunnen. Blijft ongelooflijk hoe de patiënten de hele dag geduldig op een bankje zitten te wachten tot ze aan de beurt zijn. En ik kan jullie vertellen die poli duurt tot eindje in de avond.

Het ok-programma had vandaag nog geen acute patiënten dus ik kon mij heerlijk bezighouden met het instrumentarium. Alja heeft  6 weken terug de stores kunnen re-organiseren waardoor er ook weer nieuw instrumentarium tevoorschijn kwam wat ik nu weer kan gebruiken om sets te verbeteren of compleet te maken. Altijd een enorme klus. Vorig jaar had ik alle traumasets gefotografeerd en gelamineerd maar toch ontbreken er dan toch weer instrumenten……tja

Het weerzien met het team is altijd hartverwarmend, wederzijds oprecht blij. Samen met Happy, Elisabeth en Steven ook naar hun sets gekeken, die kunnen ook wel wat nieuw instrumentarium gebruiken. Leuke klus voor aankomende weken.

Morgen gaan we op 2 kamers werken. Instrumenten zijn daarvoor uitgezocht en worden gesteriliseerd.

Blog Sjoerd en Willem

Beter kunnen wij het niet verwoorden! Vandaag lange dag op afdeling en poli, zeer uitgebreide pathologie tegen gekomen, hetgeen je in Nederland nauwelijks ziet. Veel patiënten op het operatie programma gezet. Genoeg werk voor deze hele week al. Met zijn allen heerlijk gegeten vanavond, en de dag geëvalueerd.

c2b0d159-5749-46f0-80e8-a5599cdcda01

a311abb3-7a46-4609-829b-22943bf2847c681ec2c9-5691-4971-a085-02ec1187c5ff6f5b5668-d2ee-4d12-9736-44fc02d3ba763375625c-941b-49a8-b0cd-7e127b72dad8

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Susan:
    14 november 2022
    Mooi werk en mooie foto’s. Heerlijk om jullie daar zo te zien. Heel veel succes & plezier samen.
  2. Alja Buseman:
    14 november 2022
    Succes de komende weken, heerlijk om via deze weg ff weer terug te zijn.
  3. Iris:
    15 november 2022
    Zet hem op komende weken! 👏
  4. Roland Zeilstra:
    Mooi Willem,
    Top dat je je expertise daar wil inzetten. Nog een goede tijd gewenst.
    En herkenbare plaatjes.
  5. Mayke Dijkman:
    15 november 2022
    Blijft bijzonder om te zien hoe geduldig mensen in Afrika wachten op hun beurt.
    Wij hebben een horloge. Zij de tijd.
  6. Lepoutre Ans:
    Mooie plaatjes weer !
    Misschien willen een paar van jullie patiënten daar eens mee naar NL komen om de patiënten hier een lesje geduld bij te brengen ….🤭
  7. Ingrid:
    15 november 2022
    Heerlijk om weer met jullie mee te leven/lezen!
    Succes toppers!
  8. Wouke: